Thursday, January 1, 2009

Happy New Year 2009!

Kejap betul masa berlalu... dah masuk tahun 2009 dah... besday tahun ni angka umur aku akan bertukar di hadapan... selalu tukar kt belakang aje... huhu... takpe lambat lagi bulan 10... muahahaha... Memandangkan pie dah listing azam baru dia.. aku pon jadi jeles & aku pon nk listing azam baru aku gak... (walaupon x sehebat dia...hehehe...)

1. ASB…. genapp kann total ASB sebanyak RM200k... just RM100k to go … ciput je x mcm pie... :) Lepas tu macam biasa OD kan lepas tu invest... invest.. invest...

2. Aku plan nk buat jual beli rumah dgn lebih agresif... bukan beli dan sewakan aje... Plan aku nk beli rumah lepas tu buat cantik2... jual balik... tapi kena tengok loan max berapa dulu... kena tanya officer bank le dulu... kalau ade cash untuk jual beli rumah ni mmg cantik le... tapi apakan daya... huhuhu mungkin boleh fikir option JV mcm Casa Subang tu... :)

3. Sebagai ejen hartanah, aku nk tingkatkan ilmu dlm bidang ni... tingkat kan PR.. tingkatkan network... tingkatkan sales...besday aku nanti aku plan nk buat full time ejen... supaya aku boleh fokus... semoga Allah permudahkan... Amin

4. SHOP LOT.. .. aku teringin gak nk beli shop lot... kalau kena dengan gayanya... insyaAllah...

5. Projek burung walet emas... sangat menarik dan lumayan... buat masa ni aku survey2 je dulu... kalau ade peluang.. apa salahnye... :) Kalau PMC sudi manage projek ni... lagi bagusss...

6. Aku nk beli rumah untuk duduk sendiri... mestilah rumah teres... aku x larat nk angkut2 barang + anak2 tinggi2 sebab aku kan PJJ... masak le aku weh sorang2...

7. Tingkatkan amal ibadat... takkan duniawi je nk improve... ukhrawi ni matlamat utama kite... negeri abadi kite... mesti bykkan amal ibadat dan sedekah, zakat utk bekalan ukhrawi... niat semua kerja lillahi Ta'ala insyaAllah semuanya jadi satu ibadah...

Ok dah byk dah tu nanti hilang fokus... hehehehe... korang pulak???

2 comments:

wowww...
full time agen.. tahniah...

aku minat dgn Projek burung walet emas tuh

katne nk dpt more info?
aku de tnh terbiar ni...
tp xkan nk build up building yg beso gaban tuh?
mane dtg modal..
klo sewa opis tgkt 3 tempat terbiar mcm bukit beruntung tu ok x?.. huhu

lom lagi... dlm planning je... tengok sales gak...

dlm web yg ko bagi kt forum pmc tu kan ade? ari tu ade org invite aku jadi shareholder burung walet ni tapi ijam tamau... rm26k...huhu
aku rasa projek kt tanah je pon buleh... x semestinye bangunan.. aku leh bg kontek no org tu kalau ko nak... menarik jugak idea opis kt bukit beruntung tu... huhu

Blog Widget by LinkWithin

.