Wednesday, January 28, 2009

Update Casa Subang & Refinance Cemara

Alhamdulillah valuer dah dpt masuk Casa Subang & buat valuation. Aku pon dah transfer 5% lagi drpd harga rumah kepada pihak lawyer utk proses loan disbursement. Baru sebentar tadi pihak lawyer call kata ade masalah pulak. Aku lom sign ade satu borang ni... Asben aku dah sign tapi aku lom sign... So selagi aku x sign diorang x leh disburse itu loan... Mmm... mcm2 dugaan kan? Bukan senang nak senang... :) Benda2 ni semua adalah pahit sebelum kemanisan nye dpt dirasai... eceh... Aku cuba setel masalah ni hari ni jugak... tengokla apa yg boleh dibuat nanti...

Untuk Cemara, dah sampai ke final stage... drpd bulan September 2007 aku sign offer letter... korang bayangkanlah dah bape lama... dan untuk pengetahuan korang lagi... aku terpaksa bayar rm1180 untuk lawyer yg buat strata title... lepas tu oleh kerana umur aku dah meningkat setahun drpd tarikh aku sign offer letter, caj MRTA dah bertambah... kena tambah lagi rm400 cash dah x boleh masuk dlm loan... mm amacam? mmg kena byk standby cash kalau main properti ni... faham2 jelah...

Cek drpd Public Bank dah pon diterima oleh company aku... (sbb aku nye ni company loan) Lepas tu HR company akan buat kerja2 dokumentasi dengan lawyer Public Bank... Cek aku??? huhu x dpt lagi... bilala nk dpt... rm20k je pon... tapi mcm2 gak boleh buat tu! ;) Minggu ni CNY so pejabat lawyer sudah cuti seminggu... melopong je la aku minggu ni... next week aku follow up balik...

Aku tengok listing baru2 ni ade cemara yg akan dilelong pada harga rm135k. Wow mahal tuuu... waktu aku refinance dulu bank value cemara aku ni rm120k je... huhu takpela janji dpt jugak sikit kan... insyaAllah aku plan nk jual Cemara ni lagi 5 thn... or tengok keadaan market jugak macamana... ok geng... selamat beli rumah lelong! :)

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

.