Sunday, February 8, 2009

Holiday - Langkawi

Sebenarnya aku baru je balik daripada Langkawi semalam... 8 Feb 2009. Minta maafla kalau ade org call tu x dapat... Aku p holiday 3 hari 2 mlm... mm freshnye rasa... alhamdulillah bersemangat utk kembali berkerja... :)

Tapi kaki sakitle naik turun bukit waktu island hopping tu & waktu atas bukit lalu jambatan gantung lepas naik cable car...hehehe... amik masa jugak nk baik ni... tapi takpe janji enjoy... Baca-baca blog sebelah dah ramai yg menambah rumah... wow! bagus2 semakin rancak pemilikan rumah oleh bumiputra... ini boleh menjamin kestabilan ekonomi di Malaysia... aku harap makin ramai yg sedar dan bukak mata dengan pelaburan hartanah... mmg x mudah sebenarnya tapi xdela susah sgt... semua org boleh buat asalkan ada modal dan sedia menambah pengetahuan...

no money??? sorry no talk... hehehe... acah je...
untuk yg xde modal tu kena disiplin la... simpan simpan dan simpan... mmg WAJIB simpan sebab kalau xde simpanan macamana nk buat modal... boleh jugak buat personal loan atau keluar EPF akaun 2 kalau nk cepat... sendiri punye duit kirela betul2 ye... jgn gali lubang tutup lubang pulak... apa2 pon aku harap setiap org drpd kite mampu miliki rumah at least 1 biji sethn.... itu dah cukup bagus daripada xde apa-apa... mulakan perancangan drpd sekarang...

Kalau x tau nk merancang kewangan boleh jumpa sifu2 yg x kedekut ilmu cth pie & faris... aku sendiri jumpa aziz cfp dan mulakan saving drpd situ... barulah aset boleh berkembang insyaAllah...

4 comments:

aiyoyo..muda2 sudah sakit kaki ke jalan2 island hoping?hahaha....

haha dah masuk 30 an le thn ni...isk isk isk... kt puncak bukit cable car tu pon mencabar jugak... rasa mcm merentas desa jek... huhu...letihhh

oo..langkawiii.. macam besh..bile la aku nk jejak ke sane

mmg besh peruhzz... ganu dgn langkawi dah dekat dah... pegi jgn x pegi :)

Blog Widget by LinkWithin

.