Saturday, March 14, 2009

RHB Mega Auction 14 Mac 2009

Seperti yang semua dah tau semalam berlangsungnya RHB mega auction di Renaissance Hotel. Pagi-pagi ladi aku dah bangun dgn semangatnya...muahaha tapi end up sampai lambat gak...huhu nasib baik sempat sampai & register apa yg patut... Sori pada klien yg menunggu lama... my bad..my bad...

Wow... Ramai betul kawan-kawan kita yg datang... Pie, Bri, Wan Azmi, Nahar, Pokli, Wan Zairul dtg untuk bagi pihak diri sendiri & klien masing-masing... Sori kalau ada nama yg tertinggal... Aku dptla jumpa klien aku wan azmi & emelia dan guide mereka utk bid. Bukannya susah sgt kan? :)

Ada salah faham sikit antara Emelia & Pokli yg nak bid rumah yg sama... Tapi salah faham dah selesai alhamdulillah... Kak Mimi, jgn risau next time saya consult lagi akak baik punyaaa.... hehehehe... takde rezki kali ni... yg pasti akan dtg ade byk lagi peluang menanti... kite doa byk2 pada Allah ye... :)

Tahniah pada Wan Zairul (keepitreal) yg menang pada rp rm26k shj... gile murah la... tapi cuma aku curious sketla bank nk bagi ke loan rumah utk harga yg mcm ni... rajin2 le update nanti ye keep... murah rezki ko... alhamdulillah...

Tahniah juga pada Wan Azmi & Pokli... first time datang auction & menang rumah lelong... :)

Memang ramai sgt org yg bid semalam... auctioneer pon muka happy gile... rumah sume jual harga kaw2 punya... seperti yg pernah aku nasihat sebelum ni... beli rumah sebaik2nye pada harga 20% below market value atau lebih... Kita nk buat untung waktu membeli... bukan waktu menjual... take note ye kawan2... Kalau beli rumah pada harga mv atau lebih... baik beli subsale je... x yah susah2 gi lelong...

Lepas habis auction, aku join kawan2 mkn kt Pelita... almaklum nk pegi TT pon susah... so sajela join ni utk kenal2 lagi kawan2 yg selama ni kenal online je... Thanks pada wan azmi & pokli yg open table... mmg aku lapo gile sbb x sempat breakfast pagi2... haha... terima kasih daun keladi... lepas tu Pokli hantar aku p LRT Bandaraya... thanks again... aku bukan x leh drive tapi aku ni buta jalan... sbb tu aku selesa naik LRT je... huhu... nanti aku drive sesat barat lagi susah kan... kalau lambat sampai dah tentu klien aku marah nanti... hehehe...

Update utk rumah Casa Subang pulak... alhamdulillah dah ade penyewa masuk sewa rm1.2k sebulan, installment pulak dah jadi rm600 sebulan selepas penurunan BFR sekali lagi baru-baru ni... tapi ada lagi kerja-kerja pasang rel langsir, cari remote aircond & tukar tombol yg aku sub kan pada expert... sape lagi faris la... hehe... faris jgn sibuk dok buat rumah org je... rumah sendiri sendiri mau ingatla ye...hehehe...

Aku akan cuba update listing terbaru secepat mungkin. Oh ye aku dah pon register dgn agency baru iaitu Rizal Properties (panel auction kpd >10 bank di Malaysia) so aku x perlu utk co-broke lagi lepas ni :) Gud news for my future klien also... komisyen yg aku dpt daripada bank aku akan bagi 50-50 (sebelum ni 50-50 gak tapi komisyen agak rendahla pasal co-broke kan)...wow! menarik tak? mari2 register... yeeehaaa!

9 comments:

aku ingat nak byr cash jer...lps tukar nama nak refinance balik ikut MV

wow...bayar cashh..
emm..nanti sangkutlak modal untuk bli umah yg lain...heehheh...banyak tu...kalau balance 23k+4k (legal fee) dah 27k..boleh buat modal untuk 4bijik rumah yg RP60k lagi..

aku pernah buat House Loan 26k..ikat 30thn..under CIMB islamic..

pasni plan nak Home extrakan..(tapi aku xbuat lagi...heheh )lagi cepat process n cost untuk legal fee dia lagi rendah berbanding tunggu tukar nama and refinance balik(kena tunggu lock in period atau kena penalti)

tapi apapun decision is yours...heheh

byk tu dpt utk casa subang..

Betul jugak ckp jeguk tu... proses refinance ni... tatau nk ckp... pengalaman aku sendiri mmg lama... berjanggut.. ade org yg dah buat home extra kata home extra cepat & pantas...

apapon terpulang pada objektif masing2... aku pon dah apply home extra utk casa subang... tunggu jelah macamana resultnye nanti...

Fara, just nak confirm, home extra tu islamic ker convensional?

wow, sudah tukar agensi. haha, kalau wife aku nk beli umah mesti aku register ngan ko. yg last time cemara n penara tu, org yg aku propose tu xmau, xde budget pulak bila aku terang semua proses dan duit utk keluar beli umah ni.

Salam,
zam, home extra buat masa ni untuk konvensional shj. Tapi kalau u nk buat, dia akan tukar loan u dari islamic ke konvensional dulu. Mmg ada perancangan utk buat home extra utk islamic tapi tatau lagi bila nk lauching...

matjoe, jgn lupa register kt aku..heheh... last time penara & cemara x masuk pon xpela.. last price mmg tinggi.. cemara 121k, penara 70k++... x berbaloi la...

he.he..he..aritu sebenonyee frust skit..almakulumlee first time bidding tak dapek..asben dapat.
anyway thanks for bidding for me..nnti pasni klu dapat, kiter blanja mkn..key

kak.. cmne ek klu nk jadi ejen
sy nk jadi ejen la

Blog Widget by LinkWithin

.