Monday, March 2, 2009

Update Casa Subang







Nampaknye dah lama aku x update blog ni... kekeke... ada silent reader dah merungut2 pulak... wah x sangka ramai jugak yg baca blog aku ni... tima kasih byk2 la sudi lepak kat blog aku yg x seberapa ni... Mesti ramai yang dah baca pasal Casa Subang kat blog Faris... installment dah start dah... cesss... rm630.57 sebulan... due date 1 Mac 2009. So sbb tu aku bengang sgt x dpt2 lagi access card utk rumah ni... Junny siap pesan jgn beli rumah kt developer ni lagik... haha... terbukti developer tu mmg sengallll...

Note : Untuk CIMB Islamic installment akan dikurangkan secara automatik bila BLR turun manakala untuk konvensional perlu isi borang utk kurangkan installment bulanan.

Hari Sabtu hari tu ade tenant nk sgt tengok rumah tu... so aku paksala Faris bukak umah... dia kan terror bab2 pecah rumah...ahaks! Ingat nk cuci rumah tu tapi peralatan xdela... ijam malu nk angkut mop.. ape la... maybe weekend ni kitorang cuci rumah la kot... Itu pon kalau dah dpt access card... tadi aku call anak buah Junny... sekarang ni diorang try mintak surat drpd bank pelelong... Bagi masa sampai Rabu je, kalau x dpt gak Junny akan buat court order... paksa developer tu bagi access card... hangin betullah... nasib baik rumah cantik fully furnished... so dptla cool down sikit... :)

Untuk Bukit OUG pulak... still x settle lagi... dpt lagi extend sampai May 2009. Tapi Ambank dah bagi cek yg bernilai rm9k++ untuk settle outstanding bills... so selamat wehhh tak yah kuarkan duit sendiri dulu... bank direct bayo jek... so kalau ade prop drpd Ambank yg o/s nye byk jgnla takut sgt... insyaAllah kita x perlu bayar guna duit sendiri dulu... (bank-bank lain aku tatau aaa.. base on pengalaman, Ambank & Eon Bank mmg bayar terus ke maintenance office...)

Untuk Mac 2009 ni mmg banyak sangatttt prop yg menarik sampai aku tatau nk upload yg mana satu dulu... insyaAllah next posting aku update listing2 yg menarik ni... tungguuuu!

PS: Tahniah pada Faizul (klien aku yg menang bid Sabtu 28 Feb lepas). Komisen ada untuk anda.... bila dpt tu tataula mmg lambat... :D macamana dah dapat solution dgn tuan rumah???


8 comments:

tahniah kak farah :)

memang murah rezki kak farah ni :)

wow, mmg mcm best umah nie. tahniah. semoga mencapai kebebasan kewangan pada umur 35

aku jumpak faris real life mcm maintain jer figure dia. apsal gambar dlm blog ko ni mcm x berapa maintain....

thanks fahim & matjoe... :) oh faris dlm gambar x fotogenik kot...hehehe

Farah, aku dah call management office rumah aku tue. Confirm owner lama tu reka cerita jer tapi dia cakap nak keluar dalam tempoh sebulan nie. Aku try iklankan dalam internet semalam dan ada potential tenant interested nak sewa lebih kurang RM600. Meletup.

wow faizul... rm600! mmg meletup! hopefully xde apa2 masalah dgn owner lepas ni... Amin...

Saya nak jugak beli rumah lelong ni...huhu maybe tuam punya blog ni boleh bagi nasihat kat saya untuk start invest...TQ

Salam M.Kamal, boleh emel saya directly... ctfarazila@gmail.com tq!

Blog Widget by LinkWithin

.