Sunday, April 19, 2009

Update Casa Subang & Bukit OUG

Sebelum tu aku nak cerita dulu klien aku Mr S & Mr F dah menang auction minggu lepas... tahniah pada mereka... cargass betul... maaf aku x dapat datang waktu auction sebab ada hal... Tapi bagi otai2 mcm mereka ni... aku x dtg pon xde hal... sebab diorang ni dah biasa sgt masuk auction... hahaha... Biasanya aku akan turun auction sekali sbg wakil atau temankan klien2 yg first time masuk auction dan x biasa lagi dengan prosedur2 auction untuk membantu mereka mana yg perlu... dan atas permintaan klien aku akan cuba sedaya upaya utk turun pd hari auction...

Untuk kondo di Bukit OUG, sekarang dalam proses terakhir la... mungkin loan dah disburse pon... dan alhamdulillah paling melegakan penalty interest selama 5 bulan telah di wave kan... Mungkin sebab aku beli rumah drpd Ambank dan buat loan dgn Ambank jugak... tambahan pulak officer yg incharge bahagian disburse tu sedara yg agak rapat jugak... mungkin sebab tu la kot... aku agak2 je ni... ntah betul tidak... Plan aku lepas dokumen siap nk buat pengeluaran bulanan EPF utk bayar loan rumah ni... bolehla duit sewa tu top up ke ASB terus... tambah saving :)

Casa Subang pulak... aiyoooo x abis lagi aku menyirap dgn developer dia ni... lawyer pelelong CIMB pon boleh tahan lembab... semua Mrs Junny kena tolong ajarkan... tenant pulak boleh tahan auta nye... sewa Mac setengah bulan tak bayo lagi... kata nk bayar sekali dgn April pulak... isk ikutkan hati mau je halau tapi sabo... sabo... pasal tenant ni sorang je yg sanggup sewa tanpa access card... agak2 deposit dah habis aku terpaksa la cari tenant lain jugak... tapi susah la... sape nk masuk umah xde access card, kena parking luar kan? Aku nk report kat Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan pasal developer ni... ada siapa2 yg ade contact person? Senang sikit kalau ade contact person senang nk follow up...

Aku juga dah sign offer letter baru utk top up OD di RHB... dpt rate BLR - 1... aku malas nk mintak CIMB sebab branch CIMB jauh drpd ofis aku ni... Utk rate lama BLR + 0 aku dah tulis surat untuk mintak rendahkan rate tu ikut rate semasa tapi masih belum dpt jwp... biasalan lembsss :D

5 comments:

ok la tu da ade pnyewa
lbt nye nk dpt access card
ape yg buat dorg lama sgt nk buat kad tuh

sori klu terkasik salah info. casa subang tu serviced apartment, so bukan bwh kuasa kementerian perumahan dan kerajaan tempatan. develepor nak tunggu loan disburse ke?

Loan dah disburse dah... cuma dokumen je yg belum siap sepenuhnye... Tgh tunggu authorisation letter drpd CIMB seperti yg diminta oleh developer...huhu

ok. nak tanye psl bukit oug condo. kenape lambat sgt nak disburse ek? sy baru menang (tak la baru sgt) satu unit akhir bulan mac. nak tau gak ape masalah2 yg boleh melambatkan proses loan disbursement.

Developer Bukit OUG ni dah bankrap, liquidator yg dilantik ganti developer akan minta 2% drpd harga rumah. Mmg kena sediala. Liquidator ni salah satu sebab proses jd lambat...

Blog Widget by LinkWithin

.