Thursday, October 15, 2009

28 Oktober 2009 (6)

RHB3705.EA 5%
Apartment, 3-bedrooms 987.00 sq. ft.
No. P10-B-19-03A, Sri Dahlia Apartment,
Jalan Sepakat Indah 2/2, Taman Sepakat Indah II,
Sungai Chua, 43000 Kajang, Selangor Darul Ehsan
Reserve Price: RM 100,000.00

RHB2670.EA 5%
Reserve Price (RM): RM 135,000.00
No. M3-8-217, Pangsapuri Baiduri, Persiaran Institut,
Section 7, 40000 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan
Apartment, 3-bedrooms, 2-baths 850.00 sq. ft.

RHB3436.EA 5%
Reserve Price (RM): RM 110,000.00
No. D-3-2, 3rd Floor, Block D, Permai Ria
Condominium, No. 33, Jalan 1/18B, Taman Batu Permai,
Batu 5, Off Jalan Ipoh, 51200 Kuala Lumpur
Apartment, 2-bedrooms 860 sf

RHB3697.EA 5%
Reserve Price (RM): RM 138,000.00
No. 3/18, 3rd Floor, Ayers Tower Condominium,
Jalan Kosas Utama 1, Taman Kosas, 68000
Ampang, Selangor Darul Ehsan
Condominium 1252 sf

ALB.RSM 10%
Auction Price : RM 60,000.00 650 sf
Unit No. E-6-12, 6 th Floor, Block E, Perumahan
Rakyat Pantai Permai, No. 4, Jalan Pantai Permai,
Pantai Dalam, 59200, KUALA LUMPUR

ALB.RSM 10%
Auction Price : RM 360,000.00
An intermediate 2 ½ storey terrace house unit
No. 3, Jalan Timah Satu 7/25A, Section 7,
40000 Shah Alam, SELANGOR
Land Area (sq.ft) : 1690 sf

25 comments:

pangsapuri baiduri seksyen 7 mesti hangat.

ye Ani... rasa-rasanye begitulah...

Rumah yang sek 7..timah satu tu condition dia camna ye...?.. move in atau need certain riban2 sebelum leh masuk....

cuma ada risiko sikit,pangsapuri baiduri tu di lereng bukit...ambil kira sama 'risk mangement'...apa pun tepuk dada tanya selera...nak jadi usahawan rumah risiko ttp ada.

terima kasih atas pandangan... boleh dijadikan rujukan utk bakal2 pembida...

kwn2 aku ckp unit baiduri tu ada 'antu'. tp kalo beran, apa salahnya..muahaha

fara, bape ek MV utk baiduri tu? terliur plak tgk..;-)

nak tumpang tanya. ada informer bgtau yg kaveat apt baiduri ni berlambak2..sampai 5 pages:
1) ada saper2 bole confirmkan?
2) apa jd kalau kaveat byk2 ni?

nak tau kaveat, kena buat land search la.. tak boleh dengar ckp org je. nak beli rumah lelong kena banyak buat homework.
:)

ye betul... jgn cepat percaya dgn kata org... buatlah homework sebelum membeli... bukan senang nk senang & bukan susah nk susah... :)

tq RN & CT. misal kata kalau buat land search (& mmg betul berlambak2 kaveat tu):
1) apakah tindakan yg perlu dilakukan selanjutnya?
2) adakah ini bermakna property tu 'bermasalah'?
tqvm

hi..sy nih dh dh penat dh..nk cr landed house yg senang reach kl town..ade tak sape2 leh bantu..
add ym nurhana1984

kalau bank yg letak caveat, mungkin utk secure bank sbb rumah tu dicagarkan utk loan. yg tu boleh mohon ditamatkan caveat tu. betulkan saya kalau saya salah.

tp kalau caveat tu private caveat, iaitu sama ada ada individu atau syarikat tertentu letak private caveat, mungkin ada cerita di sebaliknya. individu mcm isteri tuan punya, atau seseorang yg ada share pada rumah tu yg mana tujuannya mmg supaya rumah tu tak boleh dijual atau ditukar milik. yg ni mmg bermasalah sbb kalau beli pun, rumah tak boleh tukar nama ke kita. kecuali caveat tu dah expired dgn sdrnya dan pemegang caveat tak renew sblm caveat tamat.

kalau lien holder's caveat pula, biasanya dimasukkan oleh sykt atau individu peminjam wang. ini pun sebab tuan punya rumah pinjam duit dan letakkan rumah tu sbg security. yg ni pun better tak payah beli la..takut peningkan kepala je..

betulkan saya kalau saya silap sbb apa yg saya jawab ni bdasarkan apa yg saya belajar dr segi undang2. dr segi praktikalnya, saya belum pernah lg beli rumah lelong ada caveat, so belum pernah terkena lagi la

tqvm RN. skrg saya faham sikit2 psl kaveat. sbnrnya ceritanya mcm ni. kwn saya ialah PA kpd GM kat ofis saya. mengikut kwn saya, GM tu mmg berminat nak beli unit yg kat shah alam tu. sbb anak dia yg study kat itm hari2 mengadu letih menyewa ramai2 (anak org kaya ni). selama ni GM tu beli property new launch je. so, GM tu dah gi buat land search kat pejabat tanah. tu yg keluar cerita psl 5 pages kaveat tu

saya tak pasti samada kaveat tu kaveat jenis yg mcmana (pernah dgr perkataan kaveat tp lps RN bgtau, baru saya tahu kaveat tu apadia). isnin dpn, saya nak gi borak2 lg dgn kwn saya tu. kot2 lah dia tahu & boleh share cerita selanjutnya

maaf, saya nak bertanya lg: kalau bank yg letak kaveat, mmg pjg sampai 5 pages ye?

This comment has been removed by the author.

Terima kasih Ani atas jwp yg panjang lebar...

Utk pengetahuan semua, Pantai Permai 28 Oktober sudah call off... Harap Maklum!

baru nk msuk
sbtu lepas called off jgk yg kt wisma central tuh

salam kwn2 semua

just nak update psl unit baiduri tu. lps sembang2 dgn kwn saya tu, menurutnya mmg ada 5 pages kaveat. GM tu tgh double check dgn lawyer dia.

lg 1, unit ni dah bbrp kali dilelong. yg terakhir awal thn ni. dah ada pemenang. tp unit yg sama dilelong semula kali ni. tak pasti samada ada kaitan dgn kaveat2 yg byk tu (kesian gak kat 'pemenang' yg lps dulu tu. duit deposit sure burn mcm tu je)

mmg betul kata RN & CT. kena buat homework betul2 kalau nak involve dlm property lelong. semoga kes2 mcm ni menjadi panduan utk kita semua..

"saya", berapa menang baiduri tu semalam?.. hehehe..

maaf, saya msh blm layak msk bidding. sedang menimba ilmu sebyk mungkin sblm menceburi bidang ni..

lot itu di menangi pada harga rm162K.

MV rm160 je.

gilos lah

nak tanya lg..if mv 160k, knp bid lebih dr mv masa lelong?

sebab x semua valuer value dgn harga yg sama...

lagi satu mungkin dia boleh tambah sendiri lebihan rm2k tu...

Blog Widget by LinkWithin

.