Sunday, August 8, 2010

Property Intensive by Milan Doshi

Berlangsung pada Sabtu 7 Ogos 2010. Dpt invitation drpd Jelitawan Hartanah memandangkan dia ade satu tiket lebih. Apalagi aku pon on sajelah... Kalau pi sorang2 xde kawan pon x best jugakkan... Sape x kenal Milan Doshi, kira dia ni mcm Robert Kiyosaki versi Malaysia lah... sempoi aje... dia sendiri yg bagi talk... Ari tu waktu aku pi preview Renesial Leong tapi org lain yg bagi talk... perghhh x sangka aku berdepan dgn Milan Doshi live!

Start pukul 7- 10 malam. Tapi dekat kol 8 baru aku masuk kelas (solat maghrib dulu daa). Duduk tgh2... x berapa nampak slide sbb xde pentas. kena berdiri baru nampak slide sampai habis ke bawah. tak kisahla sbb Ani kata nanti dia emel slide tu. Antara point2 penting yg aku ingat sampai ke saat ini :

1. Jangan takut utk apply loan. Applylah sebanyak dan selama mungkin. Lagi byk loan lagi kayala korang... (Ehem... loan hartanah saje ye!). At the end of the day, inflasi akan menjadikan jumlah yang kita bayar samada sama atau kurang drpd jumlah loan yg kita pinjam *adalah cara pengiraan dia sertakan sekali*

2. Kita kerja sebab nk dptkan payslip, payslip tu kita gunakan untuk buat loan untuk investment yg akan menjadikan kita financial freedom a.k.a kaya raya.... seronok tak?

Itu je yg aku igt setakat ni... dan amat bermakna la utk diri aku ni... lastly dia promote masuk seminar dia 3 hari... harganya murah shj... rm6998. woha! Gilelah... lebih kurang je dgn harga seminar Renesial Leong. Tapi tadi aku baru dpt emel. Ada seminar drpd Juanita & friends dengan harga yg lebih murah. Pilihan di tangan masing2... Tepuk dada tanyalah poket anda ye!

Oh ye, first time saya jumpa jelitawan hartanah ni, orgnye mmg nampak berkarisma dan berpandangan jauh. Tak mustahil akan jadi 'somebody' satu hari nanti. Nice to meet you, Ani :) Cuma terlupa nk amik gambar sama2 sbg kenangan. Takpe lain kali boleh jumpa lagi insyaAllah...

8 comments:

wah, bersama jelitawan hartanah... saya penah keje dgn dia dulu..tp time tu saya jadi ofis boy je, dia pegawai kat kpm.. mungkin dia tak ingt saya lagi... skrang dia kat jtk kan...

"jelitawan hartanah" soon will be "hartawan jelita" .. ngeh3...

apa pun, jelesnye kat korang :p lengkali, jemput2 la org lain sama.. hehee...~


-ir asiah

hmmm,
macam kenal jer jelitawan hartanah tu.

khairul : owh pernah keje dgn dia... mesti dia ingat... :)

Ir Asiah : Dasat nih ade Ir... nanti kalau ade lagi kite boleh pegi in group & dpt diskaun! :)

Matjoe : Aku tiru panggilan hang kat Ani la... jgn mare!

laju nyer WQH8628 tu... siap beli tisu kat shell lagi smlm... hahahaha... aku nak tegur, tapi ko laju jer... terpaksa post kat sini...

siapakah WQH8628??? *konfius akak*

wa.. fara dah tulis kt blog..saya pun tgh karang lum siap lg.. hehehe tenkiu sudi join gak.. nice to meet you too personally :)

khairul,
hm.. setahu saya takde PAR kat opis saya dulu nama tu.. yg ada hazreek, syawal, wan afiz dan hazman. mebi awak guna nama samaran kot.

ir.asiah, hehe.. takde la jelita mana pun.. tanya fara.. kulit dier lg cantik rasanya.. hehe

juraimi, WQH8628?

sorg lagi PAR kat opis saya nama dia taufik. takde pun nama khairul setakat yg saya dan kawan2 opismet ingat...

Blog Widget by LinkWithin

.