Friday, October 3, 2008

Sign Agreement & bayar lawyer fee

Hari Isnin lepas aku & hubby pergi pejabat lawyer yang aku lantik untuk menguruskan hal pindah milik kondo Bukit OUG. Ofis diorang kat area Taman Desa. Takdela susah sgt nak cari. Okla diorang ni buat keje. Boleh harapla. Aku kena sign agreement & bayar duit lawyer sebanyak RM 2856. Pastu lawyer gak suruh aku bayar 5% drpd harga rumah sebab hari tu waktu auction aku just bayar 5% je. So loan dpt 90% jadi aku kena bayar lagi 5% lagi.

Di samping tu, untuk kondo Bukit OUG ni, ade liquidity sebyk 2% drpd harga rumah yang perlu dibayar kepada developer. Tak taula aku untuk apa maybe untuk management la. Rumah auction aku yg pertama dulu cuma bayar rm500 je kat developer. Yang ni sampai 2% pastu ade lak duit lawyer diorang rm300++. Aik dah bangkrap tu developer tu tapi pasal kutip duit hidup lak dia... huhuhu... so aku assume utk hartanah lain cajnye berbeza2... sebab tulah pentingnye back up fund ni. Kalau tidak terkejut pulak nanti kan...

Mm hari raya ketiga ni aku dah kembali bekerja. Kalau ada auction hari ni best jugak tapi xdela pulak... hehehe... esok cuti balik so again aku nk ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri... Berbelanjalah dengan bijak... ;)

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

.