Tuesday, January 20, 2009

Update Casa Subang & Bukit OUG

Semalam aku telefon valuer, dia kata dah dpt masuk rumah... dah buat valuation... dia janji dgn junny 2 hari boleh siap dia punye report... Lepas tu barulah Junny leh proceed advice letter untuk bank disburse loan tu... uhuhu lega gak la aku pasni insyaAllah settle cepatlah Casa Subang. Bolehla aku & partner aku sewakan atau jual terus lagi senang... :)

Aku tanya gak valuer tu dia pegi tengok rumah dgn sape... dia kata dia pegi dgn seseorg drpd pejabat developer. Org tu yg bukak pintu rumah dan bagi dia masuk. Rumah ada perabut... normal dia kata... isk x sabo aku nk tengok rumah tu... huhuhu x lama lagi dptla tengok insyaAllah... Junny kata dia try settle ujung bulan ni Thanks Junny...

Untuk Bukit OUG Condo pulak... mmg lambatla sebab developer dia dah bangkrup... so proses menjadi lebih leceh... leceh pada lawyer la... bukan pada aku...hahahaha yg aku tau aku call lawyer tanya apa progress je... sewa pon dah mkn bulan2 so x kisah sgt mcm Casa Subang tu rugila jugak sbb rumah dah terbiar kosong 3 bulan... Sebab tu nk settlekan cepat2... anyway Ambank dah nk bayar segala outstanding pada maintenance office Bukit OUG. Lega aku sbb outstanding dia byk wooo dlm rm8k-9k. Alhamdulillah aku x payah dulukan duit aku dulu... bank bayo terus... legaaa... lepas tu barulah boleh proceed next step pulak...

Apa lagi aku nk update... sekarang ni mood malas sket... hehehe... aku jangkakan akan byk lagi rumah hot-hot pada tahun 2009 ni. Ok semua happy working! :)

2 comments:

leceh sgt sgt kalau developer bankrup ni.. tau tak apa projek lain yg arwah developer ni buat?bukan apa.. leh cuba elakkan

mm leceh bg pihak lawyerla... bagi pihak pembeli asalkan rumah dah dpt masuk kire ok je.. :)

lain kali nk beli rumah kena cek dulu developer dia dah bangkrap ke belum...kalau x nak lecehla...

Blog Widget by LinkWithin

.