Friday, October 30, 2009

Akhirnye....

Semalam Jumaat 30 Oktober akhirnye berjaya gak aku beli satu rumah lelong... hahaha setelah berkali-kali mencuba (x igt dah aku brape kali). Malu jugakla muka ni pasal org bank pon dah kenal. Kalau dtg x lain x bukan nk buat bank draf atau refund bank draf :D

Dgn perut yg... ehem2... tau2 jelah due pon dah dekat... mmg aku target nk beli lagi satu rumah sebelum bersalin... Alhamdulillah Allah makbulkan. Rumah yg aku dpt ni kt VP Sri Kembangan, harga RM72180 shj (Dpt RP tu) Maklumla lelongan daripada Affin Bank ni x cover outstanding untuk lelongan kali ke-3 dan ke atas... Aku dah cek o/s nye lebih kurang rm7.3k dan aku rasa still berbaloi...

Mmg ramai yg dpt RP semlm. Klien aku (dia keje kt Johor) jugak dpt RP utk rumah PE di Damansara Perdana. Terkejut jugak aku. Tapi outstanding rumah dia bank cover sebab baru auction ke-2. Rumah yg aku & klien aku dpt ni aku x sempat pon nk pegi tengok. Sabar jelah. Pandai nasihat org suruh pegi tengok dulu tapi diri sendiri x buat... Apa2 pon sendiri buat sendiri tanggung la ye... :)

Pagi ni (Sabtu 31 Oktober) aku ke Ng Chan Mau utk auction EON Bank. Aku x menaruh harapan yg besar utk klien aku ni dan aku x halang dia nk mencuba. Rumah SD di Kajang tu mmg ramai peminat. 8 org masuk bid! huhu... harga naik drpd rm80k ke 102k. Biasalah tu. Aku x terkejut pon. Kalau dpt RP aku terkejut! hehe... Anyway never give up to all investors... kalau ade rezeki x ke mana... insyaAllah...

Esok (Ahad 1 Nov 09) insyaAllah aku akan ke Kuching. Cuti2 Malaysia... flight kol 7.10 pagi... doakan aku x bersalin dlm flight sudah la... kang glemer lak satu mesia... "Bersalin kembar dlm flight Air Asia..." Oh tidak na'uzubillah... Apa2 hal pon aku bertawakkal sajelah... semoga semua dipermudahkan... Amin...

"Auction can save thousands $$$..."

18 comments:

fara..kalo bersalin atas flight ok apee...arituh kan ada yg bersalin atas flight Air Asia kalo x silap..pahtu dapat naik flight free for life..

nway tahniah dapat RP + selamat bercuti...

rejeki kau la tu dapat vista pinggiran...

aku just risau je..sebab dia tingkat atas sekali...

aku dah prepare everything dah...tapi instinct aku ckp jgn masuk...
so aku bback off last minute...

congrats!

tuanbri.com

my cousin dpt gak RP kat VP tu last week...kat tingkat bawah skali, anyway, congrats for your new asset and upcoming baby/ babies?

ramai nyer orang nk beli VP nih.hehe
jangan lepas nih naik tinggi lak harganyer. kalo MV naik tinggi takper,carjunk suka.hehe. welcome to VP!

untung dapat rp.. tahniah.. minggu lepas ingat nak masuk gak unit ni.. tapi fikir2 balik, baik setelkan rumah yg ada dulu. x lama lg giant dah nak naik.. dekat ajo.. skolah pon akan dibuka thn depan.. harga mesti mau naik lagi ni..

tahniah2....utk VP & coming babies. Makin berserilaa VP, lantik saja carjunk jadi penghulunya. Ada apa2 masalah pasal VP call saja carjunk itu hehe

Tahniah..
rezeki anak tuu..
jangan enjoy lebih kat Kg Budaya lak..
atau terlebih makan terubok masin..
kalau makan nasi ambuyat kira ok jer..

tahniah ...
syoknya, peluk baby..
.

tahniah!.. hai semua dpt RP.. rasa gatal tangan la plak rasa nak masuk bid lg nih.. hehe..

tahniah menang rumah. patut beli 2 leerr coz nak kuar nnti kembar....

Alhamdulillah.. Congratz kak Farah!! Rezeki baby ;)

Saya ni bilalah nak tambah lagi.. rumah saya hari tu belum settle lg..

Dah berapa rumah akak ni..

jeguk, thanks! alhamdulillah dah selamat sampai KL. Tak bersalin atas flight... :D

tuanbri, thanks! rumah tu ade org ke takde ek? ko ade p tengok ke?

armootz, thanks! kayzen tu cousin u ke?

carjunk, thanks! aku xdela target nk beli kt situ... kebetulan je... :)

kayzen, congrats jugak pasal dpt rp ari tu... berjiranla kite... :) camne rumah tu ok ke?

Lukeman, tq2!

Diver, thanks! i x mkn lak nasi ambuyat tu... sedap ke? ikan terubuk masin mmg i x minat... melopong tengok org beli byk2... huhuhu...

bird, thanks! dah gatal tgn tu tanda nk keluar duit tambah rumahla tu... hehehe...

matjoe, thanks! beli 1 ni pon dah takut loan x lepas ni... mintak2 lepas... Amin...

Wida, thanks! kasi settle 1-1 dulu tidakla pening sgt nanti... yg ni baru umah lelong yg ke-5.. org lain dah puluh2 dah...

taniahhh.. twin dapat.. umah lelong dapat.. dah 5 plak tu.. wahh alhamdulillahhhhh... :)

salam..ade apt tuk auction kt one selayang..RP48600 n MV135000..sape2 yg minat bleh la try..neway congrat coz dpt umah lelong skali pakej ngan baby twin..

tahniah kak..dapat umah n bakal dapat kembar..

dah ramai beli vp erk..lepas ni..berebut la org beli vp ni..bakal hoott nih..

tahniah tahniah..
saya terlambat ketapi sket nak wish.. but, better late than never!

saya layan SD sampai 100k aje, huhu sedey sbb ade lg yg sampai hati.

tahniah utk anak + rumah baru.

Blog Widget by LinkWithin

.