Friday, June 10, 2011

Seruan haji

Tengahari semalam aku ke Bank Rakyat, ada urusan yang perlu dibereskan. Sempat jugak aku masuk saham Bank Rakyat yang bagi dividen 15% tu. Dapat masuk rm500 je. Jadilah... alang-alang dah sampai sana, aku saja-saja nak daftar queue pergi haji.

Senang aje. Tak payah isi borang. Just cakap aje dekat pegawai di kaunter. Dalam 2 minit, selesai. Sekeping kertas dihulurkan pada aku. Nak tau tahun bila giliran aku sampai ke tanah suci?

Tahun 2039 ! Wah... bila kira-kira balik, waktu tu umur aku dah 60 tahun... entah hidup lagi ke tidak...

Betul ke nak pergi haji kena ikut tahun giliran tu? Kalau betul, masakkkkkk...

Tapi aku rasa macam tak betul je. Kalau ikut agensi swasta tak perlu ikut giliran macam tu kot??? Ada siapa-siapa yang tau?

Nota kaki : Hajat di hati nak jejak kaki di tanah suci sebelum umur 40 tahun hmmm...

Oh ya! Tadi ada klien masuk bid rumah berharga rizab : rm450k. Harga menang : rm680k. Crazy! huhuhu...

5 comments:

kalau guna kuota swasta cepat jer boleh pergi... kalau ada rezeki tahun ni pun boleh...;) yg penting fulus ada.

betol tu bro,member aku pun dah daftar,kalau tak silap tahun 2021 dia akan berangkat

tahniah...asalkan ada kesedaran.

aku jual TBR sebijik arituh,terus register haji.tak silap aku 2039 gaks..tp tuh hanya angka...bleh appeal. kalau ada parent tua pon lagi bleh.

wakif, kalau macam tu ok la kan... takkan nak tunggu sampai umur 60 tahun baru boleh pergi...

anon, register je pon... peginye tatau bile... hehe tq2!

pantaidalam, kira cepat gak tu thn 2021... bagusla...

tuah, masyukkkkkk jual TBR... ;)

Blog Widget by LinkWithin