Tuesday, June 7, 2011

Kelas Pelaburan Perak

Ahad 5 Jun 2011 aku menghadiri Kelas Pelaburan Perak oleh speaker Ikram Adi di pejabat Satu Solution di Bdr Sri Permaisuri. Antara sebab-sebab aku menghadiri kelas ni adalah kerana yuran serendah rm10 dan juga lokasi yang teramatlah dekat dengan rumah aku jadi bolehla aku drive sendiri tanpa rasa cuak... hehehe... al maklum sesat jalan ni adalah biasa bagi diri aku :)

Antara perkara menarik yang aku belajar dalam kelas ni :

1. Kitaran ekonomi dunia serta pelaburan yang bull market mengikut musim.
2. Sejarah wang kertas : sebab dan akibat jika disalahguna.
3. Sejarah pasti berulang tetapi manusia tidak pernah mengambil iktibar - sentiasa melakukan kesilapan yang sama.
4. Kepentingan menyimpan emas dan perak - kemungkinan emas dan perak akan dijadikan matawang semula tetapi bila ianya akan berlaku? Wallahua'lam.
5. Kepentingan menyimpan emas dan perak - persediaan awal sebelum ...
6. Bila dan bagaimana ingin bermula dalam pelaburan perak serta sedikit kira-kira dan analisis teknikal.

Sekian, apa yang baik daripada Allah dan yang buruk daripada kelemahan aku sendiri
Selamat melabur!

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

.