Friday, December 23, 2011

Tak jadi pulak...

Sambungan daripada entri ni...

Apartment Cemara berwajah baru setelah bangunannya di cat dengan warna yang ceria :)
Kelmarin saya dapat satu panggilan daripada pihak peguam yang menguruskan penjualan apartment Cemara. Nampaknya Cemara masih menjadi milik saya memandangkan pembeli terpaksa membatalkan pembelian. Alasan pembeli, bank tidak meluluskan pinjaman kerana komitmen beliau yang agak tinggi. Hmm saya faham sebab dia dan saya sama saja - pelabur hartanah.

Beliau meminta maaf kerana membuatkan saya tertunggu-tunggu dan menghalalkan duit booking sebanyak rm1k yang dipindah masuk ke akaun saya 3 minggu lepas.

Saya agak frust juga pada mulanya tapi bila difikir-fikir kembali, saya tak rugi apa-apa malah positif CF saya telah bertambah rm250 sebulan. Alhamdulillah.

Putra Intan Condo (rumah pertama yg saya beli) yang terletak di Dengkil juga dalam proses penjualan. Semoga semuanya berjalan lancar. Amin.

Klik LIKE kalau suka entri ni :)

10 comments:

Keep! Now the rental yield is already more than 8% right?

Putra intan condo tu berapa jual ouan

Haruki, buyer nk 'rujuk' balik... we'll see kali ni jadi ke tidak... yup! rental yield is more than 8%...

ibr, harga jual putra intan : rm170k

putra intan tu siape yer developer die??..sbb ingt nak beli takut pulak loan tak lepas kalau developer die kena blacklist dengan semua bank..
thankss... =)

anon, developer putra intan yg asal dah bangkrap. Pemaju yg baru ialah Rimbun Capital. Takde sebab nak blacklist rasanya sebab rumah dah siap...

byk lagi ke unit yg tggl?ingt nk beli utk buat sewa..ok ke?

Unit saya di Putra Intan disewakan dengan kadar rm800 sebulan. Sila buat pengiraan sebelum membuat pelaburan :)

Saya ada beli melalui lelong Putra Intan. Baru dapat semalam. Agaknya ada masalah tak unit tuu?

InsyaAllah takde masalah. Pastikan peguam yg dilantik adalah peguam yang berpengalaman mengendalikan kes rumah lelong.

Moga Allah permudahkan. Amin.

saya beli rumah di putra intan dgn harga 120 k 715 size rumah..demand yg tinggi untuk sewa..rumah saya disewa 750 sebulan.......nyesal pulak x ambik type lebih besar..sewa lagi besar krn leh cecah 1k sebulan..

Blog Widget by LinkWithin

.