Sunday, November 11, 2012

Under construction

Sambungan daripada entri ini yang meceritakan tentang projek ubahsuai rumah daripada satu tingkat ke dua tingkat.

Selepas kami mengosongkan rumah maka kerja-kerja meroboh pon dimulakan. Oleh kerana rumah asal adalah rumah setingkat maka proses footing perlu dilakukan untuk membolehkan rumah 2 tingkat dibina.
Rumah ini perlu dirobohkan sebelum kerja bina semula. Nasibla rumah ni buruk basic sahaja jadi takdela sayang sangat nak robohkan semuanya.

Dipendekkan cerita, ding dong ding dong kos yang asalnya rm112k bertambah menjadi rm150k. Hmm memang dah dijangka. Yang itu belum termasuk kos wardrobe, kabinet dapur dan perabut-perabut lain. Duit keluar macam air je. Tapi bila tengok rumah dah nak siap memang tak berapa nak kisah sangatla.

Janji cepat siap! Itu je yang kami fikir. Boleh layan gambar-gambar kat bawah ni. Ada banyak lagi gambar di facebook. Boleh klik album facebook kami di sini

Pasang Slab
Ketinggian 12 kaki untuk tingkat bawah

Tiang penyeri
Under Construction
Gold pilihan hati
Waktu malam
Pandangan dari luar
 Klik LIKE kalau suka entri ni :)

8 comments:

Wah cantik..nampak berbeza sgt2 dgn yg asal..

Sya pun dlm proses renovation rumah .... Harap semuanya berjalan lancar...

Tq AD, matjoe dan aslam...

Khairul Fauzee, all the best!

Salam. Tahniah sy bgitu kagum dgn usaha puan. Blh tunjukkn bhgian dlm rmh stlh dubahsuai sbgi rujukn...

Salam
Boleh beri nama kontraktor rumah u di Btr tu..
Means contractor yg takkan delay dan good reputation..
Tq puan

Salam,
Maaf tuan yg saya tau kontraktor ni baru je meninggal dunia.

Blog Widget by LinkWithin