Tuesday, February 26, 2013

Seminar Fearless Speaking (Berani Bercakap)

Pada 13 Januari 2013 saya sempat mengikuti Seminar Fearless Speaking (Berani Bercakap) oleh coach Rozi Saarey bertempat di pusat Belia Antarabangsa.

Saya yang sampai agak terlewat sedikit terkejut kerana semua peserta perlu ke hadapan seorang demi seorang untuk sesi memperkenalkan diri. Aduh! mulalah terasa butterfly dalam perut. Akhirnya ujian pertama dapat dilalui. Just do it! Itu sahaja yang bermain dalam fikiran saya.

Coach Rozi menerangkan tentang kuasa minda.
Seminar ini bukan sahaja membincangkan tentang berani bercakap, coach Rozi juga berkongsi tentang kuasa minda dan belief system serta bagaimana caranya menggunakan kuasa minda ini untuk urusan seharian kita.  

Banyak juga perkara baru yang dapat saya pelajari dalam seminar ini. Kebanyakan peserta seminar merupakan anak didik Dr Azizan. Kami dapat bertukar-tukar pandangan dan mereka semua hebat-hebat belaka!

Wah! Tekunnya saya =)
Semua peserta diberikan tugasan di akhir sesi untuk menguji keberkesanan Seminar. Peserta diminta memberikan Public Speaking di akhir sesi. Coach Rozi akan memberi komen selepas peserta bercakap. Alhamdulillah saya dapat bercakap dengan lebih baik di akhir sesi. Nampak perubahan ketara berbanding di awal sesi, di mana semasa peserta diminta untuk memperkenalkan diri.

Coach Rozi yang anggun bersama para peserta
Gambar-gambar di atas adalah ihsan daripada laman web coach Rozi. Lagi gambar di sekitar seminar boleh dilihat di laman web coach Rozi, http://rozihaslina.com

Cuma yang ini saja daripada kamera hp cokia saya =)
Dahulu coach Rozi pernah datang ke seminar Property & Co, kali ini giliran saya pula ke seminar beliau.
Semoga ilmu yang diperolehi daripada seminar ini bermanafaat dan boleh membantu insan yang lain pula. Alhamdulillah. Amin.

2 comments:

Fara....mcm berminat pulak nak p tgk ko pegi ni. Nnt kalau ada masa aku nak cuba la. Aku ni stage freight..sesuai sgt.

Salam awin, aku pon stage freight gak... tapi benda tu semua boleh diubah... insyaAllah... kalau ada lagi nanti aku info ye :)

Blog Widget by LinkWithin

.