Friday, September 6, 2013

What is your Niche?

Pelabur hartanah bukan untuk semua orang. Anda setuju?

Ya, saya mula menyedari hal ini kerana saya juga pernah cuba menjadi internet marketer dan lain-lain (tidak perlu rasanya saya nyatakan di sini) tetapi saya akur yang sememangnya hartanah adalah cinta saya yang pertama dan terakhir (mungkin).

Setiap orang adalah berbeza. Perbezaan ini iaitu dari segi kelebihan diri (niche) perlu dicari dan digali dalam diri masing-masing. Kelebihan ini jika diketahui dengan lebih awal akan membawa seseorang itu lebih jauh kerana mereka melakukan sesuatu kerja bukan kerana terpaksa. Mereka SUKA melakukannya.

Cari apa yang kita suka lakukan, duit akan datang kemudian dengan sendirinya. Macam pernah dengarkan?

Biar saya bagi contoh. Milan Doshi nichenya adalah pelabur hartanah serta beliau juga suka berkongsi dengan orang lain tentang pelaburan hartanah. Chef Wan niche nya adalah bercakap sambil memasak. Siapa lagi ya? Mungkin anda boleh tambahkan lagi senarai ini :)



Adakah anda sudah tau apa kelebihan (niche) diri anda?

Klik LIKE kalau suka entri ni :)

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

.