Wednesday, August 20, 2008

Home Loan Updated from Ambank

Alhamdulillah rasa macam nak buat sujud syukur je sebab Ambank dah luluskan home loan dan bagi rate sama macam CIMB bagi. Memang aku tak sangka sebab rate dia jauh beza dengan CIMB. Rasa macam bersalah lak kat pegawai CIMB tu sebab aku dah cakap aku berminat nak amik dengan dia. La ni kena kensella pulak. Takpela aku akan promote nama pegawai CIMB tu kat sini pasal aku rasa servis dia bagus & pantas. Kalau tak kerana aku beli rumah ni daripada lelongan Ambank dah tentu aku amik pakej loan CIMB ni. Ni no hp pegawai CIMB tu Kelvin - 012 477 2735

hmm.. baru balik daripada Ambank. Ambik offer letter. Mengah...mengah jalan kaki... kakaka... jalan sikit dah mengah. Bayaran bulanan untuk Ambank ni ada kurang rm4 le drpd CIMB... tihihi... pasal MRTA dia murah sikit rasanya. Mula-mula memang aku ingat nak amik MRTA 5 tahun je tapi bila fikir2 balik aku takutla umur x panjang dah tu tinggalkan hutang lak kat anak-anak & laki so aku ubah fikiran la ambik je MRTA utk 30 tahun insyaAllah lebih berkat...huhuhu... So malam ni aku sign le letter offer tu dgn laki aku. Esok hantar balik. Ada kemusykilan sikit pasal MRTA tu sebab dia cover nama aku sorang je. Bistu kalau apa-apa jadi kat laki aku matilah aku kena bayar hutang sorang2. (na'uzubillah...) Then kalau jadi apa-apa kat aku laki aku leh joli katak le pasal insuran bayar lump sump hutang umah ni. Arghhh ini tidak adil! Sekarang jugak aku nak call suruh officer tukar jadi 50-50 macam CIMB nye letter offer. Aduh bertambah lambat la kalau nak suruh dia tukar pasal insuran pulak. Sabar jelah!

Dah call dah. Diorang akan selesaikan masalah ni. Thank God!

7 comments:

well that guy in ambank is totally not experienced then to put MRTA for you alone covering 100%

anyway... thanks for your recommendation fara... i'm kelvin =)... dun worry... its fine.. coz its all end up to be the customer's decision... my roll is to advice that best option... cheers =)

Hi Kelvin! Suprise to see your comment here...don't forget my commission aa... ;)

fara, saye gjie in case u wonder sape plak dok menyibok kt blog u!!..hehe..saje nk kompem, MRTA kalu amik 5 tahun, kita tokleh renew ke kalu utang bank tak abeh lagi by 5 years ek? sy br jer bli property & decided utk amik MRTA for 10 years only..plan2 kot2 utang x abeh dlm mase 10 tahun, nak renew jer MRTA tuh lagi 2-3 tahun..tak bole ke buat gitu?..

p/s: sabtu nih kalu sy dpt umah yg sy nk bid tuh buleh la kontek kelvin tuh ek..btw, kelvin tuh CIMB branch mane ye..?..;-). sy baru jumpa ur blog thru pie->faris blog..if sy tau u agen, surely I appoint u utk tis sabtu punye auction..

This comment has been removed by the author.

salam gjie, pasal MRTA tu better u tanya officer bank terus or boleh call Kelvin jugak. Rasanya dia ni kt HQ. Anyway all the best for auction this saturday! :)

ok..thanks..btw, let say le kalu kite menang bid, buleh tak kite bersihkan umah tuh immedietly takyah tunggu loan approved/settle?
thanks

kalau rumah tu kosong... insyaAllah boleh je... kalau ade org kena nego la...

Blog Widget by LinkWithin

.