Tuesday, August 19, 2008

Surat tawaran bank... yahooo!

Alhamdulillah... semalam seperti yang dijangka pegawai CIMB datang hantar surat tawaran pinjaman perumahan. Kadar interest yang diberikan agak menarik iaitu BLR - 1.85% dengan bayaran bulanan sebanyak RM534 sebulan. Kalau dapat sewakan RM 700 pon dah boleh cover installment bank + maintenance. Wow...menarik tertarik da booom!

Antara ciri-ciri lain pinjaman tersebut ialah :
-Pinjaman 100k (termasuk MRTA) , ZEC
-Lock in period 5 tahun
-Tempoh pinjaman 30 tahun
-Penalti 3% daripada jumlah pinjaman kalau refinance/jual dlm tempoh lock in period.

Aku rasa aku akan terima tawaran ni sebab Ambank pon x dapat bagi rate ni. Ambank boleh bagi BLR-1.3 je. Jauh bezanya tu. Officer ni bagus sgt. Aku fax je kt dia. Pastu dia dtg opis bg offer letter. Aku promote nama dia kat sini pasal dia punya servis yang mudah dan pantas ! Kelvin - 012 477 2735

Tadi jugak aku call penyewa yang sewa umah aku ni drpd owner lama. Dia masih lagi duduk kat situ. Aku cakap baik-baik je dengan dia sebab dia nak pindah awal bulan September. Aku takut jugakla kang aku cakap kasar-kasar dia kasi pecah paip-paip dalam rumah tu kang, masak aku nak ganti balik... hehehe... Dia bagitau keadaan rumah tu ok. Dia jaga baik punye. Kabinet dapur ada dan masih elok lagi. Wah bagus tu ada kabinet dapur. :)

Aku cuma suruh dia sms/call aku bila dia dah keluar nanti. Malasla nak gaduh-gaduhkan. Baik kite settle cara elok je. Hati pon tak sakit betul tak? Aku jugak dah start buat iklan untuk rumah ni. Iklannya berbunyi seperti ini...

Bukit OUG Condo for Rent – Bukit OUG

Condominium in Bukit OUG. FREEHOLD 1222 sf. 2 + 1 rooms, 2 baths, living, kitchen with kitchen cabinet, dinning and drying area. Big bedroom with bathroom attached and big rooms. Living separated from kitchen n dinning area. High floor, breezy, pool view. Clean n nice interior. Quite environment.

Condo facilities:- park n playground, clubhouse, swimming pool, tennis court, security, covered car park. In condo convenience shops and eateries.

Near amenities - OUG Plaza (Giant, Parkson, McDonalds, etc), Central supermarket, Pearl Point Mall, shops. Easy access to Kesas, Jalan Puchong, Jalan Klang Lama and to Federal Highway / MidValley.

Click here to see the exact location of Bukit OUG Condo (Bukit OUG Condo is at the centre of the map):

Renting at RM790. negotiable.

Deposit 1+1
Deposit water & electricity RM300
September 2008 intake.

Call Farah 012-3459450 or email: ctfarazila@gmail.com

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

.