Monday, December 15, 2008

Impian Selatan Bukit Antarabangsa

Khamis lepas aku lunch dengan kawan yang kerja di Ambank. Actually aku kenal dia selepas apply loan kt Ambank untuk kondo yg aku beli dekat Bukit OUG Ogos lepas. Sejak dari tu kami terus jadi kawan. Dia jugak ade beli rumah lelong 2 bulan lepas. Rumah idaman untuk dia dan suami (pengantin baru). Dia minat sungguh dengan kawasan Bukit Antarabangsa. Akhirnya 2 bulan lepas dia dpt beli kondo Impian Selatan.

Malangnye 2 bulan berikutnye iaitu bulan ni la dia terpaksa let go rumah tu. Tak jadi beli. Mesti pembaca semua tahu sebabnya kan... Kondo tu dekat gile dengan kejadian tanah runtuh yg berlaku baru-baru ni kat Bukit Antarabangsa. Sesi lunch Khamis lepas kami berbual tentang kejadian ni dan kesannya terhadap kawan aku tu. Simpati aku kat dia. Kerugian kira2 rm10k sebab x jadi beli rumah tu. Nasib baikla loan belum disburse, so dia just cancel je dan bank pon x kisah. Alhamdulillah.

Sebenarnya jika difikirkan dia masih bernasib baik sebab hanya kerugian rm10k berbanding nyawa yang x ternilai. Duit boleh dicari tetapi nyawa??? Fikir-fikir dan renung-renungkan lah... Mesti ada hikmah semua ni terjadi. Adakah kejadian tanah runtuh ini satu amaran? atau hukuman daripada Allah untuk manusia yang rakus? Al-Fatihah dan takziah untuk mangsa-mangsa kejadian tanah runtuh di Bukit Antarabangsa.

4 comments:

nasib baik rugi 10k je.. kalau loan dah disburse.. lagi rugi banyak.. nak kena bayar tiap2 bulan.. tapi tak dapat duduk rumah.. eerr.. aku pernah duduk kyoto garden dulu.. sebelah condo impian selatan je..

ha aa tu la pasal... kire ok lagi le... oo ko menyewa dulu kat situ ke...

alhamdulillah xperlu rugi..tp snp dia dah sign ke?

wida kalau auction properties xde snp. Yg ade hanyalah POS yg ganti snp. POS dah sign so kire burn la 5% yg dia dah byr kt bank waktu hari auction dulu...

Blog Widget by LinkWithin

.